Nyårsvecka i Idre


Och så har vi varit uppe i Idre över nyår för att åka skidor. Ja inte jag då förståss, som har problem med mina hallux vulgus på fötterna. Kan tyvärr inte pressa ner mina fötter i för hårda skor, typ pjäxor eller skridskor. Jo kan kan jag väl men då får jag gå och ha ett par månader efteråt, så jag väljer att inte göra det. Men det går ingen nöd på mig, jag sköter markservice och umgås med hundarna när resten av familjen åker skidor :).

Stugan som vi hyrt såg ut så här. Större än den lilla vi hade på sportlovet så att det går att stänga av någon av foxdamerna nattetid och vid behov. Och 15 meter till backen. Helt perfekt lagom.

Och här kommer ett inspirerande duschfoto. Den ”lille” svarte ser hemst obekväm ut, medan Paddis inte har några problem att posera i duschen ;).

Den här veckan hade vi satsat på att laga stora satser mat hemma och ärtsoppa var en av rätterna som det bjöds på flera gånger. Man sparar dels en del pengar på att ha förberett sig samt att det tar väldigt kort till att fixa både lunch och middagar.

Jag passade på att rasta hundarna mellan 07:00-09:00 på morgnarna för att det inte var några männskor i skidspåren och att backarna som är nypistade är perfekta att släppa hundarna lösa i. Egentligen får man tydligen inte gå i skidspåren ens med kopplad hund. Och då menar jag inte skidspåren utan vid sidan av. Det hade jag missat! Här kommer lite bilder från några av våra tidiga morgnar.

Vi hade inte sol varje dag men en bra dag i fjällen då är det vackert!

Och den här molnformationen har jag aldrig sett tidigare…

Och vilka solnedgångar!

I stugan händer i bland saker…

Här vaktar jag! Detta är våran CEO (VD) för företaget FoxSecurity24/7. Hon jobbar alltid dygnet runt med att se till att ingen, och då menar jag INGEN kan ta sig obemärkt förbi! Här är det stugan som skyddas :).

Efter 3 timmars promenad på nyårsafton så verkar Penny helt utslagen ;).

Man äter och dricker gott såklart :)!

Och innan man lämnar Idre, blev det såklart en obligatorisk våffla i Våffelstugan!

Ibland är livet underbart!

Bildresultat för life is good garfield

Lämna en kommentar